Vår historie

Allerede i 1930 startet Einar Erlandsen med lastebil. På det meste hadde han to biler i drift. Det var hovedsaklig kull og iskjøring for Bertheus J. Nilsen, i tillegg til brøyting.

I 1954 overtok sønnen Hans Andreas Erlandsen og på det meste hadde han fem biler i drift. Da kjøleskapet kom, tok etterhvert iskjøringen slutt. Derimot kom asfalten og ble en naturlig vei å gå for bedriften på sommertid. På vinteren var det brøyting som ble hovedområde, i tillegg til at han hadde to biler gående hos E.A. Smith i mange år.

I 1996 overtok tredje generasjon Einar Are Erlandsen og det ble dannet aksjeselskap. Da hadde vi to asfaltbiler/brøytebiler, men i 1999 fikk vi kontrakt med forsvaret. Det innebar all brøying for Forsvaret i Harstad og hjullaster ble kjøpt inn. Vi brøyter ikke lenger for Forsvaret i dag, men vi har to hjullastere og tre brøytebiler i drift.

I 2009 startet vi med gravemaskiner og betongbiler. Asfalt er fortsatt en stor del av sommerkjøringen og samme året inngikk vi et samarbeid med Transportsentralen. I tillegg fikk vi en 6 års brøytekontrakt for Veidekke, som igjen har ansvaret for brøytingen til Statens Vegvesen.

I tillegg til brøyting om vinteren er vi ofte på oppdrag i hele Norge med 3 tippbiler. Vi har vært i Stavanger, Oslo og Tromsø på større oppdrag over lengre tid. Vinteren 2010/2011 kjører vi for T. Stangeland Maskin i Stavanger, Norges største private maskinentreprenør, med to hengerbiler og en semi.

Ellers har vi mange trofaste oppdragsgivere i Harstad, bl. a.:

• Lëmminkäinen Norge as
• Harstad Maskin og Anlegg as
• Hålogaland Grus og Betong as
• Nydals Maskinstasjon as
• Brødr. Killi as
• Brødr. Rekstad as
• Nordic Last og Buss a/s
• Scania Norge a/s 
• Salminen a/s
• Transportsentralen Harstad a/s


Share on Facebook